tisdag 12 maj 2015

SESAMBRÄCK

Jag gjorde dessa supergoda sesambräck i söndags och jag har verkligen fått kämpa för att inte sätta i mig alla på en gång. Tur jag är ledig på torsdag så jag kan göra nya. 
De är perfekta som en liten energikick på väg hem från jobb eller innan träningen




1 dl vita sesamfrö
1 dl svarta sesamfrö
1 dl kokos
1 dl honung
2 krm salt

Blanda alla ingredienser i en skål och häll dem sen i en varm stekpanna
Rosta i stekpannan i 8-10 min, Honungen ska få en gyllenbrun färg (OBS! rör hela tiden för honungen bränner lätt vid)
Häll upp den smuliga blandningen på ett bakpapper
Lägg ett papper ovanpå och kavla sesammassan till en 0,5 cm tjock platta
Ta bort det översta pappret och låt plattan svalna helt
Bryt i lagom bitar

Receptet kommer från Leila Lindholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar