måndag 5 maj 2014

MUG CAKE

Nu är jag tillbaka igen efter vad som känns som en hel evighet
Först var vi på semester en vecka och sen när vi kom hem blev jag opererad i min hand. 
Bakningen har det tyvärr inte blivit så mycket med, men det börjar så smått fungera med lite lättare saker. 
En sån här brownie i en mugg fungerar dock fint, det behövs ju nästan bara en hand 

Det är fortfarande lite jobbigt vid datorn när jag ska skriva mycket, men jag ska försöka få ut lite inlägg som jag har liggandes






4 matskedar mjöl

4 matskedar socker


2 matskedar kakao


2 matskedar margarin (helst flytande, men det funkar också fint 


med vanligt som man smälter i micron i ca 10-20 sekunder)

2 matskedar vatten


2 msk smält choklad (kan uteslutas)

En nypa salt

En lagom stor mugg, men inte för stor

GÖR SÅHÄR!


Lägg alla ingredienser i en mugg.


Blanda väl

Se till så att det är blandat i botten oxå, man kan lätt missa det

Ställ in muggen i micron i ca 1 minut, sen är det klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar