söndag 23 mars 2014

KOKOSDRÖMMAR

Drömmar är en fantastisk liten kaka som man kan variera i det oändliga. 
Jag älskar drömmar och jag älskar kokos och jag har länge tänkt prova kombinationen. Det måste ju vara gott. MEN, vilken besvikelse. De var inte alls så spröda som drömmar brukar vara utan lite mer mjuka. 
Det kan ju bero på att receptet jag använde inte innehöll någon olja utan bara smör. 
Jag får nog prova mitt gamla vanliga recept och ha i lite kokos






200 g rumsvarmt smör
1 1/2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 1/2 dl kokos
2 tsk hjorthornssalt
4 1/2 dl mjöl

Rör smör, socker och vanilj vitt och pösigt
Tillsätt kokos
Blanda hjorthornssalt med mjöl och rör i
Låt degen vila en stund
Forma kulor av degen och lägg dem på en pappersklädd plåt
Grädda i 150 grader ca 15 min
Låt dem svalna på plåten

1 kommentar: