torsdag 4 juli 2013

HALLON OCH LAKRITSBOLLAR

De flesta som har varit här och läst några av mina inlägg vet förmodligen att jag är helt lakritstokig
Nu har jag hittat det perfekta godisreceptet, helt utan socker om man vill. Alltså kan jag äta så mycket jag vill
Ännu bättre är att det inte tar nån tid att göra, bara mixa ihop och rulla bollar, sen är det färdigt


0,5 dl hallon (helst färska)
1,5 dl mandelmjöl
10 droppar honung (kan uteslutas)
lakritspulver, efter smak
kokosflingor att rulla bollarna i
Mixa alla ingredienser 
Smaka av och tillsätt mera lakritspulver om du vill. 
Forma till bollar och rulla dem i kokos. 
Förvara i kylskåp.

Jag gjorde mina på frusna hallon för jag hade inga färska och det gick hur bra som helst

 Receptet hittade jag hos hovkonditorn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar