söndag 19 maj 2013

DESSERTBORD

Idag har vi firat min lilla groda, hela 6 år redan. Det gjorde vi med ett litet dessertbord, så jag har bakat hela veckan
I torsdags var mannen på ven med sitt jobb och dottern var hos mormor. Normala människor njuter av lugnet med en bok eller att få bestämma vad som ska ses på tvn, men inte jag inte. Nädå jag bakar och så försökte jag mig på att binda en lilja
Det störst problemet var att bestämma vad som skulle bakas, det finns ju så mycket att välja mellan

 
moussetårta, morotskaka, brownies, damsugare, macarons och biskvier


Självfallet har jag fått hjälp av födelsedagsbarnet att baka



2:a försöket på lilja och jag är ganska nöjd


Efterhand som jag hinner kommer recepten
Nu är det dags att titta lite på hockey vm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar