torsdag 3 mars 2016

SÖTT,SALT OCH CHOKLAD

De här blev sjukt goda. Iden att lägga en marshmallow ovanpå är inte min, men den var så bra att jag var tvungen att prova. För att väga upp smaken la jag till lite extra salt. Sött, salt och choklad







75 g smör
50 g choklad
2 ägg
200 g socker (drygt 2 dl)
60 g mjöl (1 dl)
4 msk nutella
5 g vaniljsocker (1 tsk)
5 g salt (0,5 tsk)
14 g kakao (2 msk)

5 stora marshmallows, delade på mitten

Sätt ugnen på 200 grader
Smält smör och choklad tillsammans
Rör i sockret
Rör i äggen ett i taget
Blanda de torra ingredienserna och blanda ner i smeten
Rör till sist i nutellan
Häll smeten i muffinsformar och grädda i ca 12 min
Ta ut muffinsarn och lägg på en halv marshmallow på varje (ät upp sista halvan om du inte redan gjort det)
Grädda i ytterligare 5 min
Låt svalna lite innan du äter för annars bränner du dig på tungan, jag provade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar