lördag 18 april 2015

CHEESECAKE MED KOKOS OCH MANGO

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här. Jag fick inte fram någon kokossmak i fyllningen så den var ganska smaklös. 
Den var ju väldigt lätt att göra och gick relativt snabbt, så lyckas jag få fram en bra smak i fyllningens blir det här en fika man kan göra när man får gäster om ett par timmar







Botten
10 digestivekex
1 dl kokosflingor
75 g smör

Fyllning
4 ägg, rumsvarma
400 g philadelphiaost, rumsvarm
1 dl kokosmjölk, rumsvarm
2 tsk vaniljsocker
1 tsk citronsaft

Topping
250 g mango
2 gelantinblad

Krossa kexen fint och blanda med kokos
Smält smöret och blanda det med kexsmulorna
Tryck ut smulorna i en 24 cm springform
Grädda i 175 grader 5 min

Blanda ihop alla ingredienser till fyllningen till en slät smet
Häll smeten i formen och grädda i 35-40 min
Låt den svalna helt i formen

Lägg gelantinbladen i blöt i kallt vatten ca 5 min
Mixa mangon till pure
Värm någon matsked av puren i en kastrull
Krama ur vattnet ur gelantinbladen och smält dem i den varma puren
Tillsätt resten av puren, blanda och låt den svalna
Häll puren på cheesecaken och låt den stelna i ylen

Toppa ev med hyvlad rostad kokos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar