söndag 30 juni 2013

Sega chokladsnittar  

För ett tag sen satt jag och surfade runt för att hitta nått recept på en god enkel lite kaka, och hittade dessa hos  bli min jäst
Förra veckan var jag hemma med  min dotter som var lite krasslig och då passade vi på att provbaka. Jag tog med dem till jobb så fick de avgöra om det vara goda kakor eller bara helt ok kakor
Helt fantastiskt goda kakor har jag fått höra av flera stycken, så där härligt sega







200 gram margarin
2,5 dl strösocker
1 msk sirap
3 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
4½ dl vetemjöl

Blanda samman alla ingredienser i en skål för hand till en slät deg.
Dela degen i tre delar och rulla ut till längder.
Lägg på en plåt med bakplåtspapper. Tryck lätt på rullarna och pensla med uppvispat ägg.
Strö över pärlsocker.
Grädda 13-15 min i 200 grader. Låt svalna lite. Skär sedan sneda snitt med en vass kniv.
Färdigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar