fredag 7 juni 2013

GLASS CUPCAKES

Jag blev så inspirerad när jag såg dessa hos sweetandsimple att jag bara var tvungen att prova
De tittade lite konstigt på mig på BK när jag ville ha strutar utan glass
Grannflickan fyllde år då så jag tänkte att de kunde provsmaka. Den ende som fick provsmaka var lillkillen som tyckte det var helt ok att äta dem från golvet där jag slängde dem




2 dl mjöl
0,25 tsk bakpulver
0,25 tsk bikarbonat
1 dl solrosolja
1 ägg
1 dl socker
1 krm vaniljarom eller 1 tsk vaniljsocker
1 dl filmjölk
1 dl hackad vit choklad

Sätt ugnen på 175 grader.
Blanda mjöl, bakpulver och bikarbonat.
Vispa socker och ägg luftigt.
Tillsätt vanilj och filmjölk.
Blanda ner mjölblandningen och rör försiktigt tills det blir en jämn smet.
Rör i oljan.
Rör sist ner den vita chokladen.
Fyll cupcakeformar till 2/3 med smet.
Grädda i c:a 15-20 minuter. Känn efter med provsticka. Är den torr är de klara.
Låt svalna helt innan du har på frosting, annars smälter den.


100 g philadelphiaost
100 g smör
100 g vit choklad

Smält chokladen och låt svalna
Rör ihop rumstempererat smör med osten, och rör sen i den avsvalnade chokladen
Ha ev i lite färg och smaksättning

Jag har i lite rosa och hallonessens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar