torsdag 7 februari 2013

NYTTIGT GODIS

Jag har gjort ett lite nyttigare godis.
Eftersom jag har fått för mig att inte äta godis och kakor så ofta längre, blev jag så glad när en arbetskamrat bjöd mig på dessa. Jag har gjort dem ett par gånger innan, men det är ett tag sen eftersom jag slarvade bort receptet. I veckan fick jag det igen och gjorde dem nästan direkt
De bästa är att ingen annan tycker om dem här hemma, så jag får ha dem alldeles för mig själv :)



1 dl pumpafrö
1 dl sesamfrö
1 dl kokosflingor
2 msk linfrö
0,5 dl agavesirap el honung
1 dl jordnötssmör
0,5 dl kakao
1 msk kanel
1 tsk salt

Lägg alla torra ingredienser i en mixer och mixa tills allt är finmalt
Tillsätt jordnötssmör och sirap / honung
Rulla degen till små bollar

Om du vill kan du blanda lite kokos och kanel och rulla bollarna i det
Ställ in bollarna i kylen en timme innan de äts

Håller ca 10 dagar i kylen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar