torsdag 14 februari 2013

ALLA HJÄRTANS DAG

Något måste msn ju baka till alla hjärtans dag :)
Jag gjorde det lätt för mig och gjorde minimuffins. Jag skar av ett lock och stansade ut ett litet hjärta, sen en liten klick frosting på muffinsen och på med locket igen
Tyvärr så syns det inte på fotot att frostingen är rosa


2 ägg
2 dl socker
100 g smör
1 dl mjölk
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk vaniljsocker
1 dl kakao

Vispa ägg och socker fluffigt
Smält smöret och blanda i mjölken
Tillsätt mjölkblandningen i äggsmeten
Blanda de torra ingredienserna i en bunke och rör ner dem i äggsmeten
Fyll muffinsformarna ca 2/3

Grädda i 180 grader 20-25 min

frosting
100 g smör
60 g vit choklad
200 g philladaphiaost
250 g florsocker

Smält smöret och rör i chokladen. Låt svalna något
Vispa ost och florsocker
Vispa i smöret i osten. Smöret får inte vara för varmt för då smälter osten

Jag färgade den rosa och smaksatte med lite hallonessens och citronsaft














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar