söndag 17 juni 2012

 DELICATOBOLLAR 

PÅ MITT VIS



Jag har länge önskat att jag hade receptet på delicatobollar. För ett tag sen hittade jag det här receptet hos Bli min jäst, och var ju tvungen att prova. Jag avskyr kaffe, så jag bytte ut det mot mjölk.

Jag tyckte de var lite söta, så jag minskade på florsockret



Så här gjorde jag
100g rumsvarmt smör
1dl florsocker (1,5dl)
2msk mjölk (kaffe)
25g smält choklad
2tsk kakao (1,5)
1msk vaniljsocker
4dl havregryn

Mixa havregrynen.
Vispa smör och florsocker, tillsätt mjölken.
Tillsätt kakao, vanilj och havregryn.
Vispa till en jämn smet.
Smält chokladen och blanda i

Ställ i kyl 30 min
Rulla bollar i storlek efter smak
Ställ i frys 30 min

Smält 100g choklad och doppa bollarna i den och rulla sen i kokos

Låt dem stelna i kylen en stund.

Ät och njut :)

Mängden inom parentes är den som finns i orginalreceptet

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du testade och fick till det på ditt egna vis! Det är självklart ok att du lägger upp mitt recept, tack för länkningen :) De ser jättefina ut!!

    SvaraRadera