söndag 7 februari 2016

BROWNIE MED COOKIEDOUGH

Att äta kakdeg som den är, är bara så gott. Att lägga den på en brownie, som är något av det bästa jag vet, blev en riktig hit. Jag hade utan problem kunna trycka i mig de här tills de kom ut ur öronen på mig. Det är tur att både jag och mannen har kakglada arbetskamrater så att det inte finns kakor här hemma för länge, då hade jag ju behövt skaffa karaktär ;)






Brownie
200 g mörk choklad
140 g smör
175 g farinsocker
3 ägg
75 g mjöl
1 tsk vaniljpulver

Cookiedough
88 g smör, rumsvarmt
85 g socker
75 g farinsocker
100 g mjöl
1 msk mjölk
1 tsk vaniljsocker
100 g choklad, knappar eller hackad

Brownie
Sätt ugnen på 175 grader
Smält choklad och smör f

örsiktigt i micron
Tillsätt farinsocker och rör ihop
Tillsätt äggen och blanda väl
Ha till sist i mjöl och vanilj och rör ihop till en smet
Häll smeten i en form och grädda i ca 30 min
Låt kakan svalna

Cookiedough
Rör smör, socker och farinsocker fluffigt
Tillsätt mjöl, mjölk och vanilj
Blanda till sist ner chokladen
Bred ut toppingen på den avsvalnade botten och ställ den i kylen i minst en timme
Ev kan du ringla över lite smält choklad som garnering
Dela kakan i bitar, ät och njut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar